Kılcal Damar ve Kırmızı Yüz Tedavisi

Yüzdeki kılcal damar şikâyeti toplumun yaklaşık yüzde 15 inde görülen çocuklarda bile %2 oranında görülmesi mümkün olan bir şikayet türüdür. Genellikle açık tenli insanlarda ortaya çıkar. Bazen bir cilt beni kılcal damar genişlemesi olarak görülebilir. Kılcal damar şikâyetleri en çok hassas cilt yapısına güneş ışığı hasarına rozase hastalığına metabolik ve romatizmal hastalıklara aşırı östrojen alkol kortizon kullanımı ve genetik hastalıklara bağlı olabilir kılcal damar genişlemesi artışı burun ameliyatlarından sonra da görülebilir. En çok kabul gören nedenlerinden biri de deride görülen demodex isimli vardır. Bunlar kişi uyurken çoğalmak için gözeneklerden deri üzerine çıkar ve geri dönerek yumurtalarını bırakıp ölürler bu ölen varlıkların kalıntılarına karşı alerjik tepki oluşur. Bunların yok edilmesini hedefleyen gece sürülen kremlerin kullanımı gerekli ve önemlidir gündüz işe yaramazlar. Ayrıca bu hastalık stres aşırı egzersiz aşırı çay kahve içilmesi çikolata acılı baharatlı gıdalar sıcak soğuk ani değişimlere maruz kalınması ile artar atakları tedavi etmek zorlaşır. Bu nedenle tedavide önce bu arttırıcı nedenlerden uzaklaştırılması ilk adım olmalıdır. Güneş koruyucu krem kullanımı da çok önemlidir geniş spektrumlu güneş kremlerinin market ürünleri değil dermokozmetikler arasından seçilmesini önem gösterilmelidir. Tedavi ile tamamen sivilcemsi dökülmeler geçse de kılcal damarlar gerilemeyeceği için kızarıklık devam edecektir. Kılcal damarlar yatıştırıcı kremler ile yok edilemez ancak destekleyerek artma hızı kesilebilir kontrol altında tutulabilir Bu durumun tedavisi lazerle mümkündür. Bu amaçla PDL(pulse Dye Lazer) Ndyag lazer Ktp ve lazer sistemi olmayan IPL (yogun atim isik)  kullanılmaktadır.

Seanslar genellikle 24 haftada 148 seans olarak uygulanır. Bu uygulamalar kesinlikle doktor tarafından yapılmalıdır doğru tedavi için öncelikle doğru tanı konulması gerektiği unutulmamalıdır Kılcal damarın cinsi kalınlığı yerleşimi ve nedenine göre tedavi seansları değişecektir. Örneğin Spider anjiom örümcek beni olarak adlandırılan bene benzeyen kılcal damar tedavilerinde genellikle bir iki seansta hemen sonuç alınmaktadır. Oysa daha yaygın şekilde yüzde görülen ince kılcal damar tedavileri için en az 4-6 seans gerekmektedir bu seanslar 26 hafta aralıklarla olabilir tedavi bittikten sonra 36 ayda bir seansların tekrarlanması hastalığın tekrarını engeller ve daha iyi sonuç alınmasını Sağ ol aşkım kılcal damar tedavisi yaptıran hastalar işlem soru arası geniş spektrumlu güneş koruyucu kullanmalıdır Bunun dışında yaz aylarında güneşe direkt olarak maruz kalmamalı gölgede kalmaya ve şapka kullanmaya Özen göstermelidirler