Mezoterapi

Çevresel faktörler ile karşı karşıya kalan cildimizin, dışarıdan uygulanan krem ve solüsyonlarla genellikle üst kısmı beslenir, ancak alt tabakasının beslenmesi cildi yaşlanma etkilerinden koruyacak olan esas faktördür. Cilt mezoterapisi ‘mezolifting’ olarak adlandırılır ve cilt için gerekli olan, genellikle ağaç gibi vitaminler, antioksidan maddeler, hidrolik asit gibi karışımların cildin alt tabakasına enjekte edilerek uygulanması yöntemidir.

Mikro punktur yöntemi ile, çok ince uçlu iğnelerle yapılan bir yöntemdir. Mezoterapide cildin ihtiyacı olan gerekli takviyeler, doğrudan istenilen bölgeye gerektiği miktarda verilebilmektedir. Yüz derisinin yaşlanmasının ilk belirtileri, ince çizgi ve kırışıklıkların belirlenmesi ve derideki elastikiyet kaybının giderilmesi hedeflenmektedir. Uygulama ile birlikte ciltteki dolgunluk ve nemi dengeleyen bağ dokusu içindeki artış, ciddi sıkılaşma, gerginlik ve ince çizgiler de azalma meydana getirir. Böylece kolajen kullanımı artarak cildin elastin kalitesi artarak derinin yapısı sağlamlaşır.

Deri alt katmanının oksijenlenme oranının artması ile birlikte, sağlıklı, parlak ve tazelenmiş görünümüne kavuşur. Diğer cilt yenilemeye yönelik işlemlerle kombine edilerek daha üst sonuçlar elde edilebilmektedir.

Mezolifting de kullanılan ilaç ve maddeler, somon balığından elde edilen DNA iyonik asit ve kök hücre, vitaminler A B C E ve K aminoasitler, mineral tuzlar, nükleik asitler ve dimetilaminoetanol maddeleridir.

Uygulama:

Yüz mezoterapisi yanaklar, alın, göz kenarları, üst dudaklar, çene, boyun ve dekolte bölgesinde olduğu gibi el sırtında da uygulanabilir. Uygulama 30 G’lik çok ince iğneler, derma roller, dermapen ya da mezoterapi tabancası kullanılarak, temelde birçok noktada cilt altı dokuya ilaç karışımını verilmesi şeklinde yapılır. Seanslar yaklaşık 15-20 dakika sürer. Bu uygulamalar kişinin yaşı ve cildin ihtiyacına göre değişmektedir. Genellikle 1-2-4-6 seanstan oluşur ve uygulama aralığı 2-3 hafta arasında değişebilmektedir. Mezolift sırasında Ağrı olmamaktadır. Ağrı eşiği düşük hastalarda lokal anestezik kremler kullanılabilir.

Güzel taze ve doğal ışıltılı bir cilde kavuşmanın temeli, öncelikle cildin ihtiyaç duyduğu eksikliklerin tamamlanmasına yönelik bir cilt tedavi protokolünün uygulanması ile başlar. Leke problemine doğru bir cilt bakım rutini ile önleyebilir ve ileri teknolojik sistemler ile cildinizi daha pürüzsüz ve aydınlık bir duruma getirebilirsiniz. Leke tedavilerinde en iyi yaklaşım tedavisi, her leke tipine (cerrahi, travmatik, yanık, akne vb.) göre tedavi şekli uyarlamaktır. Lazer, yoğun ışık tedavisi, radyo frekanslı cilt tedavisi, kimyasal peeling, mezoterapi, karbon peeling gibi son teknolojiler kullanılarak güvenliği kişiselleştirilmiş ve etkin tedavi sonuçları sağlanmaktadır.